سخن سرا

بر بال اندیشه پرواز کن...

سخن سرا

بر بال اندیشه پرواز کن...

سخن سرا

این جا محلی برای علاقه مندان به اجرا و سخنوری است؛ اگر خدا کمک کند هرچه که لازم دارید را اینجا خواهید یافت: آموزش، متن، صوت و...
آن چه که می خوانید حاصل 8 سال تجربه اندوزی و کار عملی در حوزه ی اجرای صحنه ای است... کم و کاست ها را به لطف خود ببخشایید... امیدوارم حاصل، بتواند برایتان مفید باشد...

دنبال کنندگان ۷ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات
  • ۳۱ ارديبهشت ۹۹، ۱۲:۲۵ - محد......
    عالی

جهت مشاهده این مطلب، کلیک کنید! 

یک مجری خوب باید همواره ارتباط ش را با دو چیز حفظ کند: اول مطالعه ؛ دوم موسیقی

در مورد فواید مطالعه در پست قبلی به اندازه کافی توضیح داده ام و گفته ام که یک مجری خوب باید در حد وسیعی اطلاعات ادبی و عمومی داشته باشد. ارتباط خود را با کتاب های کهن ادبی حفظ کنید، همان طور که سراغ تازه های نشر ادبیات می روید. بوستان و گلستان تقریبا جعبه ابزار اجرای هر برنامه ای است.

در مورد موسیقی هم وضع به همین منوال است. ارتباط خود را به هیچ عنوان با موسیقی ( به ویژه موسیقی متن یا به تعبیری موسیقی بی کلام) قطع نکنید.

موسیقی به نظر من عنصر اصلی تنظیم احساسات است. موسیقی هم می تواند به انسان آرامش بدهد و هم می تواند سلب آرامش کند.

زمانی که در حال اجرای برنامه هستید اجازه دهید یک موسیقی ملایم به عنوان زیر صدا پخش شود تا هم احساس تان را تنظیم کند و هم برنامه را برای مخاطبان لذت بخش تر کند.

فرقی نمی کند در حال شعر خواندن، متن خواندن یا حتی صحبت کردن معمولی باشید. این موسیقی زیر صدا می تواند بسیاری از کارها را انجام دهد: جو را آرام کند، حواس مخاطب را جمع تر کند، زبان مجری را گویا تر کند و در کل کار اجرا را راحت تر کند.

سعی کنید برای هر قسمت از برنامه، خودتان موسیقی انتخاب کنید تا موسیقی انتخابی مناسب متن یا شعر یا صحبت تان باشد.

اگر تا حالا این کار را نکرده اید از امروز شروع کنید. مطمئن باشید اجرای برنامه را برای تان آسان تر و لذت بخش تر خواهد کرد.

پ.ن: می توانید از بانک زیر صدای «سخن سرا» هم بازدید کنید و از موسیقی های خوب آن استفاده کنید.

 

  • مسعود پایمرد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی