سخن سرا

بر بال اندیشه پرواز کن...

سخن سرا

بر بال اندیشه پرواز کن...

سخن سرا

این جا محلی برای علاقه مندان به اجرا و سخنوری است؛ اگر خدا کمک کند هرچه که لازم دارید را اینجا خواهید یافت: آموزش، متن، صوت و...
آن چه که می خوانید حاصل 8 سال تجربه اندوزی و کار عملی در حوزه ی اجرای صحنه ای است... کم و کاست ها را به لطف خود ببخشایید... امیدوارم حاصل، بتواند برایتان مفید باشد...

دنبال کنندگان ۷ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات
  • ۳۱ ارديبهشت ۹۹، ۱۲:۲۵ - محد......
    عالی

درسنامه 1: اعتماد به نفس

پنجشنبه, ۲۳ دی ۱۳۹۵، ۱۱:۰۲ ق.ظ

جهت مشاهده این مطلب، کلیک کنید! 

اعتماد به نفس؛ مهم ترین عنصر مورد نیاز!

در زندگی ام تا کنون با خیلی از افراد برخورد کرده ام که مایل اند کار های بزرگ انجام دهند و اتفاقا استعداد وافری هم دارند ولی وقتی قرار است شروع کنند به پت پت کردن می‌افتند و نهایتا از خیر کار می‌گذرند... در حالی که اگر خوب دقت کنند انجامش کار سختی نیست فقط کمی«اعتماد به نفس» می خواهد.

اعتماد به نفس لازم ترین چیز برای زندگی اجتماعی امروز است و درجه موفقیت دو فرد یکسان را اعتماد به نفس آن ها تایین می کند...

اما واقعا اعتماد به نفس چیست و آیا می توان تقویتش کرد؟

 

اعتماد به نفس یعنی این که آدم کفایت انجام دادن کاری را که لیاقتش را دارد در خود ببیند و به نیروی خود ایمان داشته باشد. این یک حس درونی است و می توان با کمی صرف وقت تقویتش کرد.

اولین قدم هم در یادگیری فن سخنوری و مجری‌گری همین است که به خودمان یاد بدهیم می توانیم خوب صحبت کنیم و با سخنانمان دیگران را به وجد آوریم؛ باید به توانایی هایمان ایمان پیدا کنیم و خوب آن ها را به کار بگیریم.

اما چگونه اعتماد به نفس خود را تقویت کنیم؟

من این جا چند راه را که برای این کار به ذهنم رسیده آورده ام. برای تکمیل مطالب می توانید از وب سایت های روان شناسی استفاده کنید.

1)   افزایش اطلاعات: اطلاعات خود را در زمینه ای که می‌خواهید در مورد آن صحبت کنید افزایش دهید. مطالعه کردن مهم ترین راه افزایش اطلاعات است، پس از زیر آن در نروید! مجریان موفق کسانی هستند که اطلاعات کافی را برای اجرای همایش های عمومی و تخصصی دارند و این اطلاعات را هم البته از راه مطالعه به دست آورده اند. به نظر من اکثر وقت مطالعه‌ی همه‌ی مجریان تازه کار باید به مطالعه‌ی ادبیات بگذرد؛ زیرا این امر موجب می‌شود کلامشان روایی و شیرینی بیشتری پیدا کند.

2)   دست کم نگرفتن موفقیت ها: گاهی انسان وقتی موفقیت هایش را دست کم می گیرد و آن ها را حاصل شانس یا اتفاق می داند خود به خود باعث کور شدن اعتماد به نفسش می شود. در حالی که بزرگ پنداشتن کوچک ترین موفقیت ها باعث تقویت آن می‌شود.

3)   تلقین؛ یک شاه کلید: تلقین کردن در تقویت اعتماد به نفس بسیار موثر است. هر روز این جمله را به خود بگویید:« من انسان موفقی هستم.»

4)   جرئت: گاهی لازم است انسان حالت محافظه کار خود را کنار بگذارد و در راه رسیدن به هدف کمی هم خطر کند.

5)   معاشرت با افراد با اراده و با انگیزه

 

  • مسعود پایمرد

نظرات  (۱)

سلام 
سپاس بیکران بابت مطالب خوبتون 

شادباشید
پاسخ:
لطف دارید...

ممنون از نظرتون...

موفق باشید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی